Lees voor
Tekst Tekst
Tekst Grootte
Normal font size icon Big font size icon Biggest font size icon
Grootte

Facturatieproces

Hoe bepalen wij uw pensioenpremie en hoe betaalt u die makkelijk en eenvoudig? Waarom krijgt u een maandnota, terwijl u liever per vier weken wordt gefactureerd? Antwoorden op deze vragen vindt u hier.

Heeft u een vraag of verzoek?

Stuur ons dan een e-mail of neem telefonisch contact met ons op.

Mocht u met andere onderwerpen spelen ten aanzien van de facturatie, stuur dan een e-mail naar betalen@pensioenfondsdetailhandel.nl. Daar kunt u bijvoorbeeld terecht met vragen over betaalde en/of openstaande nota's, een betalingsregeling, ontbrekende facturen en/of een dubbel betaalde factuur.

Hoe ontvangt u de nota?

U betaalt de pensioenpremie die is vastgesteld aan de hand van de loongegevens in uw pensioenaangifte. Heeft u een maandverloning? Dan ontvangt u elke maand een nota. Is de verloningsperiode vierwekelijks? Dan ontvangt u elke vier weken een nota.

Op het werkgeversportaal kunt u aangeven hoe u de nota wilt ontvangen, per post of via een pdf-bestand in een e-mail.

Hoe betaalt u?

Standaard staat de methode voor betalen op overschrijven. Op het werkgeversportaal kunt u aangeven hoe u de premies wilt betalen:

  • Zelf overmaken na ontvangst van de factuur.
  • Automatische incasso op de vervaldatum van de nota.
  • iDEAL, als u heeft gekozen voor verzending via e-mail. In de e-mail vindt u de link naar iDEAL.
Uw deel van de pensioenpremie

U betaalt de pensioenpremie aan het pensioenfonds. Een deel van de premie mag u inhouden op het loon van uw werknemers. De voorgestelde verdeling vindt u terug bij de rekencijfers. U mag hiervan afwijken en zelf een groter deel van de premie betalen.

Lees meer
Op tijd betalen

Op elke premienota staat een vervaldatum. De premies moeten vóór deze vervaldatum op onze rekening zijn bijgeschreven. Dit is een voorwaarde om de pensioenregeling voor uw werknemers goed te kunnen uitvoeren. Door op tijd te betalen voorkomt u -in het uiterste geval- extra kosten voor het inschakelen van een incassobureau of deurwaarder.

Bij aanlever- en notadata ziet u de data waarop u ongeveer de nota’s kunt verwachten.

Lees meer
Bent u het niet eens met de factuur?

Betaal dan eerst het deel waarmee u het wel eens bent en stuur een mail naar werkgever@pensioenfondsdetailhandel.nl met daarin uw werkgeversnummer en een berekening over het deel waar u het niet eens mee bent. Zo kunnen wij u gerichter te woord staan.

Wanneer wordt de credit nota betaald?

Twee weken na ontvangst van de nota dient de betaling voltooid te zijn. Mocht dit niet het geval zijn stuur dan een mail naar werkgever@pensioenfondsdetailhandel.nl met daarin uw werkgeversnummer, het notanummer en het bedrag dat u verwacht, zodat wij de reden kunnen achterhalen waarom de nota is tegengehouden.